Thursday, August 23, 2012

~ SyAwAl TiBa LaGi ~

Alhamdulillah, setelah berpuasa selama sebulan. Kini tiba masa umat islam meraikan hari yang penuh bahagia.yaitu EID FITR,maksud nya adalah kembali kepada fitrah.kerana sesungguhnya Allah akan mengampunkan dosa umat islam yang menjalani ibadah puasa serta melalui bulan Ramadhan bukan seperti bulan-bulan yang lainnya(insya-Allah...)

Alhamdulillah saya juga telah menjalani ibadah puasa tanpa halangan, semua adik-beradik saya menjalani ibadah puasa di rumah.cuma adik lelaki saya yang balik agak lewat sebab sekolah di perak,  dia hanya dapat berpuasa di rumah hanya beberapa hari....

Tahun ini, kami pulang ke kampung agal lewat,pada pagi raya.di sebab kan jalan raya yang sesak,kami sampai pada sebelah petang. Tahun ini saya diberi ujian oleh Allah s.w.t dengan keadaan badan yang tidak berapa sihat.sehingga hari ini,sudah berkurangan.tapi alhamdulillah, ustaz ada menyebut.jika kita sakit ucaplah "alhamdulillah" kerana Allah akan mengampuni dosa kita. kita juga akan mendapat pahala jika bersabar. Kata ustaz, sakit sekecil mana pun, akan diampunkan dosa.Walhal,tertusuk jarum sekalipun,dosa kita akan diampunkan.(terdapat dlm hadis; sehingga seorang sahabat mendengar lalu dia berdoa agar diberi demam seumur hidup,namun jangan sampai dia tidak menunaikan ibadah haji,jangan sampai dia tidak menunaikan umrah,jangan sampai dia tidak boleh solat berjemaah di rumah Allah) nampak tak, betapa Allah Maha Penyayang kepada hamba-hambanya? jadi kita haruslah bersyukur atas nikmat dan kurnia dariNya. Janganlah jadi hamba yang kufur nikmat...

Sekian sahaja dari saya, Selamat Menyambut Syawal, 10 jari saya susun memohon maaf atas kekhilafan diri.


No comments:

Post a Comment

Sila nyatakan komen anda dengan sejujurnya...